Pages

Labels

KERIS (496) BATU PERMATA (300) OFFER PILIHAN (247) SUPER (167) GOLOK (103) MINYAK (97) SET MISTIK (97) WAFAQ (88) PEDANG (48) BINATANG (44) MINYAK DAN KEMENYAN (44) TERAS (42) TRAKING NO (38) GELIGA (24) ILMU (23) SENI (18) VIDEO (2)

Monday, March 23, 2015

KEHARUSAN BERJAMPI AZIMAT DAN TANGKAL



KEHARUSAN BERJAMPI AZIMAT DAN TANGKAL
Menurut pendapat Ibnu Tin jampi, azimat dan tangkal orang, menawar dengan muawwidzad  (ayat - ayat Al Quran ) dan lain-lain dari nama Allah beliau berkata:
- "Itulah Thib Rohani(perubatan rohani)yang apabila diucapkan oleh insan Al Abrar  (orang-orang yang soleh,  maka terhasillah kesembuhan dengan Izin Allah. " Demikian pendapat beliau. -Kata Al Qurthubi "Diperbolehkan berjampi dengan kalam Allah dan nama-nama nya. Apabila doa yang diterima itu dari Nabi S.A.W sendiri, maka adalah lebih afdhal. " -Menurut pendapat Ar Rabie beliau berkata."Aku telah bertanya kepada Imam As Syafie tentang hal berjampi, jawab beliau :boleh dijampikan dengan menggunakan kalam Allah dan zikir-zikir Nabi. " -Ulama feqah berpendapat bahawa tidak mengapa meminum air dari hapusan ayat-ayat Al Quran, nama - nama Allah, zikir-zikir dan sebagainya sebagai ubat. Sesungguhnya perbuatan itu bergantung kepada niat atas izin Allah.


No comments: